NAO: Pea peal seismine
From Intelligent Materials and Systems Lab
Revision as of 20:23, 28 March 2011 by Siimsundla (talk | contribs)
Ülesanne
Panna robot liikuma püstiasendist stabiilsesse pea peal seisu.
Vahendid
Choregraphe, NAOSim
Lahendus
Choregraphe sisseehitatud funktsionaalsuse ärakasutamine
- Seada mootorid tööolekusse (stiffness = 1).
- Püsti tõusmine (sisseehitatud), kui õnnestus, liikuda edasi punkti 3, vastasel juhul 4
- Soovitud asendi võtmine. Kasutatud on Animation plokki ning liigeste defineeritud võtmepunkte (motion keyframes). Olulisemad elemendid:
- Sõrmede 'kokkupigistatud' asendisse viimine nende vigastamise vältimiseks
- Käed ette kukkumise ohu vähendamiseks
- Kükitamine
- Pea maaga kontakti viimine (see võib osutuda reaalsuses liiga kiireks liigutuseks)
- Jalad võimalikult külgedele, et tuua tasakaal tagasi keha keskossa samal ajal käed lükkavad keha ülespoole
- Jalgade välja sirutamine
- Programmi töö lõpp, mootorid säilitavad 'jäikuse'.
Kood
Tulemused
Simulatsioon: File:NAO headStand simulated.mpeg
Füüsiline robot: ?