NAO: Pea peal seismine: Difference between revisions
From Intelligent Materials and Systems Lab
Siimsundla (talk | contribs) (Created page with '==Ülesanne== Panna robot liikuma püstiasendist stabiilsesse pea peal seisu. ==Vahendid== Choregraphe, NAOSim ==Kood== File:headStand.crg ==Tulemused== Simulatsioon: [[F…') |
Siimsundla (talk | contribs) No edit summary |
||
Line 4: | Line 4: | ||
==Vahendid== | ==Vahendid== | ||
Choregraphe, NAOSim | Choregraphe, NAOSim | ||
==Lahendus== | |||
Choregraphe sisseehitatud funktsionaalsuse ärakasutamine | |||
# Seada mootorid tööolekusse (stiffness = 1). | |||
# Püsti tõusmine (sisseehitatud), kui õnnestus, liikuda edasi punkti 3, vastasel juhul 4 | |||
# Soovitud asendi võtmine. Kasutatud on Animation plokki ning liigeste defineeritud võtmepunkte (motion keyframes). Olulisemad elemendid: | |||
## Sõrmede 'kokkupigistatud' asendisse viimine nende vigastamise vältimiseks | |||
## Käed ette kukkumise ohu vähendamiseks | |||
## Kükitamine | |||
## Pea maaga kontakti viimine (see võib osutuda reaalsuses liiga kiireks liigutuseks) | |||
## Jalad võimalikult külgedele, et tuua tasakaal tagasi keha keskossa samal ajal käed lükkavad keha ülespoole | |||
## Jalgade välja sirutamine | |||
# Programmi töö lõpp, mootorid säilitavad 'jäikuse'. | |||
==Kood== | ==Kood== |
Revision as of 20:23, 28 March 2011
Ülesanne
Panna robot liikuma püstiasendist stabiilsesse pea peal seisu.
Vahendid
Choregraphe, NAOSim
Lahendus
Choregraphe sisseehitatud funktsionaalsuse ärakasutamine
- Seada mootorid tööolekusse (stiffness = 1).
- Püsti tõusmine (sisseehitatud), kui õnnestus, liikuda edasi punkti 3, vastasel juhul 4
- Soovitud asendi võtmine. Kasutatud on Animation plokki ning liigeste defineeritud võtmepunkte (motion keyframes). Olulisemad elemendid:
- Sõrmede 'kokkupigistatud' asendisse viimine nende vigastamise vältimiseks
- Käed ette kukkumise ohu vähendamiseks
- Kükitamine
- Pea maaga kontakti viimine (see võib osutuda reaalsuses liiga kiireks liigutuseks)
- Jalad võimalikult külgedele, et tuua tasakaal tagasi keha keskossa samal ajal käed lükkavad keha ülespoole
- Jalgade välja sirutamine
- Programmi töö lõpp, mootorid säilitavad 'jäikuse'.
Kood
Tulemused
Simulatsioon: File:NAO headStand simulated.mpeg
Füüsiline robot: ?