NAO: Pea peal seismine: Difference between revisions

From Intelligent Materials and Systems Lab

No edit summary
No edit summary
Line 3: Line 3:


==Vahendid==
==Vahendid==
Choregraphe, NAOSim
Choregraphe (1.10.10), NAOSim (1.10.3)


==Lahendus==
==Lahendus==
Choregraphe sisseehitatud funktsionaalsuse ärakasutamine
Choregraphe sisseehitatud funktsionaalsuse ärakasutamine. Animatsiooni võtmepunktide defineerimine.
 
# Seada mootorid tööolekusse (stiffness = 1).
# Püsti tõusmine (sisseehitatud), kui õnnestus, liikuda edasi punkti 3, vastasel juhul 4
# Soovitud asendi võtmine. Kasutatud on Animation plokki ning liigeste defineeritud võtmepunkte (motion keyframes). Olulisemad elemendid:
## Sõrmede 'kokkupigistatud' asendisse viimine nende vigastamise vältimiseks
## Käed ette kukkumise ohu vähendamiseks
## Kükitamine
## Pea maaga kontakti viimine (see võib osutuda reaalsuses liiga kiireks liigutuseks)
## Jalad võimalikult külgedele, et tuua tasakaal tagasi keha keskossa samal ajal käed lükkavad keha ülespoole
## Jalgade välja sirutamine
# Programmi töö lõpp, mootorid säilitavad 'jäikuse'.


==Kood==
==Kood==
Line 25: Line 14:


Simulatsioon:
Simulatsioon:
[[File:NAO_headStand_simulated.mpeg]]
Antud koodi puhul küllaltki heas lähenduses reaalsusega.
 
Füüsiline robot:
[[File:NAO_head.avi]]


Füüsiline robot: ?
Olulist:
# NAOSim simulatsioonis on NAO liigesed lõpmatult jäigad ja tugevad (st. robot võib ennast ka näppude peal maast lahti lükata, mis reaalsuses pole loomulikult võimalik.
# Pole võimalik lükata keha üles käte liigeste jõul samuti ei saa seda teha ühe jalaga (alustades madalast kükakil asendist)
# Kui mootorid on töös tõuseb nende temperatuur ning juhtudel, kus soovitud asendi saavutamine pole võimalik (midagi segab liigese liikumist, antud juhul näiteks ei suuda keha raskust kätelt üles lükata), siis läbib neid maksimaalne töövool niikaua kuni antakse käsk muu asend võtta või võimaldatakse õigesse olekusse minna. Võivad tekkida üleluumenemise probleemid (sõnaline hoiatus NAOlt), mille tulemuseks on vähem jäigad liigesed. Samas lõpliku koodi versioonis stabiilne pea peal seismine vaadeldud 1 minuti jooksuk küünarnukkide ja õlgade liigeste temperatuuri ei tõstnud eelkõige tänu sellele, et liigesed olid juba enne maaga kokkupuutumist vajalikus asendis. Kui stabiilses asendis mootorit liigutada, siis on tulemuseks tõenäoliselt kukkumine kuna liikumises mootor ei hoia enam mehaanilise pinge nii hästi oma asendit.

Revision as of 15:01, 24 April 2011

Ülesanne

Panna robot liikuma püstiasendist stabiilsesse pea peal seisu.

Vahendid

Choregraphe (1.10.10), NAOSim (1.10.3)

Lahendus

Choregraphe sisseehitatud funktsionaalsuse ärakasutamine. Animatsiooni võtmepunktide defineerimine.

Kood

File:HeadStand.crg

Tulemused

Simulatsioon: Antud koodi puhul küllaltki heas lähenduses reaalsusega.

Füüsiline robot: File:NAO head.avi

Olulist:

  1. NAOSim simulatsioonis on NAO liigesed lõpmatult jäigad ja tugevad (st. robot võib ennast ka näppude peal maast lahti lükata, mis reaalsuses pole loomulikult võimalik.
  2. Pole võimalik lükata keha üles käte liigeste jõul samuti ei saa seda teha ühe jalaga (alustades madalast kükakil asendist)
  3. Kui mootorid on töös tõuseb nende temperatuur ning juhtudel, kus soovitud asendi saavutamine pole võimalik (midagi segab liigese liikumist, antud juhul näiteks ei suuda keha raskust kätelt üles lükata), siis läbib neid maksimaalne töövool niikaua kuni antakse käsk muu asend võtta või võimaldatakse õigesse olekusse minna. Võivad tekkida üleluumenemise probleemid (sõnaline hoiatus NAOlt), mille tulemuseks on vähem jäigad liigesed. Samas lõpliku koodi versioonis stabiilne pea peal seismine vaadeldud 1 minuti jooksuk küünarnukkide ja õlgade liigeste temperatuuri ei tõstnud eelkõige tänu sellele, et liigesed olid juba enne maaga kokkupuutumist vajalikus asendis. Kui stabiilses asendis mootorit liigutada, siis on tulemuseks tõenäoliselt kukkumine kuna liikumises mootor ei hoia enam mehaanilise pinge nii hästi oma asendit.